CNI se confruntă cu o lipsă de experiență

Arhiva 11 iulie 2013 1168
Adela Griciuc

După nouă luni de la crearea Comisiei Naţionale de Integritate (CNI), instituţia care are rolul să verifice declaraţiile de avere şi de interese personale ale persoanelor cu funcţii de răspundere, nu are suficienţi angajaţi. Acest lucru îl specifică Adela Griciuc, şefa Direcţiei control conflicte de interese din cadrul CNI, într-un interviu acordat pentru portalul Moldova Curată.



   -    Dnă Griciuc, care sunt dificultăţile pe care le întâmpină Comisia?

Oficiul de la CNI unde sunt stocate declaraţiile de avere şi de interese personale

CNI este o autoritate publică nou creată, care are atribuţii de verificare a declaraţiilor de venit, de proprietate şi a declaraţiilor de interese personale. Activitatea Comisiei a demarat de la zero în ceea ce ţine de sediu, dotare, angajaţi şi baze de date. În prezent, instituţia se confruntă cu două probleme: lipsa unui cadru legislativ şi normativ bine definit, precum şi lipsa de experienţă în acest domeniu.

   -    De câţi angajaţi dispune instituţia în prezent?

Acum, în cadrul Comisei Naţionale de Integritate lucrează 13 angajaţi, plus cei cinci membri. Potrivit statelor de personal, numărul total al angajaţilor este 21 de persoane. Desigur că acest număr de angajaţi este insuficient pentru desfăşurarea unei bune activităţi şi asigurarea îndeplinirii atribuţiilor de bază ale Comisiei.

    -   Ce structură a Comisiei are nevoie urgentă de angajaţi?

Nu sunt completate statele de personal din cadrul Direcţiilor de control al veniturilor şi proprietăţii, controlul intereselor personale şi controlul incompatibilităţii. Acum sunt demarate concursuri de suplinire a funcţiilor vacante, informaţia fiind accesibilă şi pe site-ul www.cni.md.

   -    Cum le asiguraţi angajaţilor perfecţionarea lor profesională?

Săptămânal, angajaţii CNI sunt implicaţi în diferite activităţi de pregătire profesională, beneficiind totodată şi de instruiri din partea unor organizaţii neguvernamentale din ţară. Recent, câţiva dintre ei au fost în România, unde s-au informat despre practica Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI).

   -  Recent, pe site-ul CNI au început să apară tot mai multe declaraţii de avere şi interese personale. Câte persoane sunt implicate în procesul de scanare şi haşurare a datelor cu caracter personal din aceste documente?

În procesul vizat sunt antrenaţi toţi colaboratorii direcţiilor de profil împreună cu membrii Comisiei.

   -    Aţi avut cazuri în care un angajat CNI să fie sancţionat pentru abateri disciplinare?

Până acum, CNI nu s-a confruntat cu situaţii de sancţionare disciplinară a angajaţilor, însă vreau să menţionez că, deşi suntem o instituţie nouă, doi angajaţi ai CNI au devenit laureaţii diplomelor guvernamentale oferite de premierul R. Moldova, Iurie Leancă, cu prilejul „Zilei funcţionarului public”.

Vă mulţumim!

Interviu realizat de Felicia Scafaru, stagiară la Asociaţia Presei Independente



Preluarea textelor de pe pagina www.MoldovaCurata.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.MoldovaCurata.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Aici așteptăm comentariul tău!

Adaugă comentariu

Articole relaționate:

Arhiva

Profil candidat: Corneliu Prepeliță

Integritatea în activitatea politică

17 februarie 2019
1688
Arhiva

La Cojușna, primarul s-a „distanțat” de cumnata care îi...

Primarul comunei Cojușna din raionul Strășeni este bănuit că ar admite un conflict de interese, deoarece o are în subordine pe cumnata sa, care este directoarea Școlii de Arte din localitate. Primarul se jură că nu a știut că actualul cadru legislativ conține prevederi care ar interzice conflictul de interese.

14 aprilie 2016
1339
Arhiva

Noii miniștri Mircea Buga și Vladimir Grosu au avut an...

Declarațiile de avere ale noilor miniștri de la Sănătate și Justiție, Vladimir Grosu și Mircea Buga, arată că anul trecut ei au avut lunar, din salariu și premii, venituri pentru care alți angajați în domeniul public i-ar invidia - în jur de 20 de mii de lei. Astfel, Mircea Buga vine la minister la un salariu de aproape două ori mai mic decât cel pe care îl ridica anul trecut, la Compania Națională de Asigurări în Medicină. El are și o firmă prosperă, administrată de soția sa. Vladimir Grosu a ridicat, în medie, 17 mii de lei lunar de la Ministerul Justiției și a avut și alte venituri din activitatea didactică.

07 martie 2015
1537
Arhiva

Avocații Oleg Efrim și Ivan Ungurean candidează pentru...

Fostul ministru al Justiției, în prezent avocat și fondator al portalului avocaturii de afaceri Bizlaw.md, Oleg Efrim, a depus dosarul pentru a candida la funcția de membru al Consiliului de Integritate al Autorității Naționale de Integritate. Despre asta a anunțat marți, 13 iunie, Ministerul Justiției, care a încheiat procedura de depunere a dosarelor. A doua persoană care a depus dosarul în acest concurs este avocatul Ivan Ungurean.

13 iunie 2017
1116
Arhiva

Iniţiativa Civică pentru un Parlament Curat (ICPC) inv...

Iniţiativa Civică pentru un Parlament Curat (ICPC) invită reprezentanţii mass-media la conferinţa de presă cu tema: „Trei ani de procese de judecată cu partidele politice din R. Moldova”.

28 noiembrie 2013
1083
Arhiva

Ajutor material cu ocazia zilei de naștere pentru prima...

Primarul orașului Ialoveni, Gheorghe Caracuian, și contabilul-șef al primăriei, Galina Caracuian,  vor beneficia de ajutoare materiale unice în valoare totală de peste zece mii de lei. Banii au fost acordați prin decizia consiliului orășănesc, cu prilejul jubileelor celor doi. Experții afirmă că decizia consiliului este ilegală.

18 octombrie 2013
1323