Profil candidat: Ilian Cașu

Arhiva 1 februarie 2019 807

Integritate în activitatea politică



Ilian Cașu (46 ani) a debutat în politică în anul 2015, când a candidat din partea formațiunii Partidul Nostru la funcţia de primar general al mun. Chişinău. Atunci a acumulat 4.87% din voturile chișinăuienilor. După alegerile locale și până în prezent deține funcția de consilier municipal. În partid, arte poziția de vicepreședinte. La alegerile parlamentare din 2019 candidează pe lista națională a Partidului Nostru.

Ilian Cașu este profesor de limba engleză. A absolvit Universitatea Pedagogică de Stat “Alecu Russo” din Bălţi, apoi și-a susținut teza de master în științe politice la Universitatea din Mississippi, or. Oxford, SUA. În 1997 a activat ca director adjunct la Washington Workshops Foundation, Washington, D.C., SUA. Din 1998 până în 2003 a predat politologie la Universitatea Syracuse, or. New York, SUA. În perioada 2004-2007 a fost analist politic la Radio Europa Liberă, Vocea Americii, BBC. Din 2007 și până în 2014 a activat în calitate de consultant politic la Ambasada Republicii Turcia la Chişinău. Ilian Cașu s-a născut în s. Sadaclia, r-nul Basarabeasca.

Integritatea în gestionarea averii și intereselor personale

În declarația depusă la CEC în actuala campanie electorală, Ilian Cașu arată că în ultimii doi ani, adică în 2017 și 2018, nu a avut salariu, ci doar indemnizație de la Consiliul Municipal Chișinău, în valoare de 35.000 lei, iar soția sa, angajată la Ambasada R.Moldova la Viena, a ridicat un salariu de peste 188.000 lei și indemnizații de peste 422.000 lei. Familia lui Ilian Cașu deține un apartament în Chișinău cu suprafața de 103,2 metri pătrați, dobândit în 2007, estimat de către angajații de la Cadastru la peste 692.000 lei. În declarația depusă la CEC, apartamentul fugurează ca dobândit în 2017, fapt negat de Cașu. “Este o greșeală, eu am același apartament din 2007, altă locuință nu am”, a precizat candidatul pentru reporterul Campaniei pentru un Parlament Curat. Acest apartament se regăsește și în declarația depusă la CEC pentru anii 2013 și 2014. Atunci Ilian Cașu indica și un autoturism BMW. Acum, deține o altă mașină – KIA Sportage, fabricat în anul 2013 și cumpărat tot atunci cu 21 000 de euro. Candidatul a explicat că a vândut BMW-ul și și-a cumpărat KIA după ce depusese declarația de avere la CEC, de aceea ultima mașină nu apare în declarația depusă atunci.

Ilian Cașu mai deține și 0,03% dintr-o parcare, costul căreia este de aproximativ 4 milioane jumătate lei, fiind înregistrată ca garaj. Cașu ne-a explicat că el deține doar un loc de parcare, iar costul de milioane este valoarea totală a parcării.


Integritatea în gestionarea funcției publice și de partid

Nu există informații despre eventuale încălcări admise de către candidat în exercitarea funcțiilor publice și/sau de partid.

Cazier judiciar

Nu există informații despre antecedente penale sau contravenționale a candidatului. 

Acest articol apare în cadrul proiectului Promovarea votului informat şi conştient la alegerile parlamentare prin campania de monitorizare şi informare „Pentru un Parlament Curat 2019”, implementat de ADEPT, API, CAPC şi CIJM cu susținerea financiară a Fundației Soros-Moldova/Departamentul Buna Guvernare. Acțiunile întreprinse în cadrul proiectului țin de responsabilitatea implementatorilor și nu reflectă neapărat poziția Fundației Soros-Moldova.



Preluarea textelor de pe pagina www.MoldovaCurata.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.MoldovaCurata.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Aici așteptăm comentariul tău!

Adaugă comentariu

Articole relaționate:

Arhiva

Preşedintele raionului Edineţ refuză să-şi facă public...

Noul președinte al raionului Edineț, democratul Iurii Garas, refuză să dea publicităţii declarația sa de avere, în pofida faptului că o hotărâre de Guvern din 4 aprilie 2012 obligă persoanele cu funcţii publice să-şi afişeze declaraţiile pe paginile oficiale. În locul declarațiilor referitoare la proprietăți, site-ul Consiliului Raional Edineț e plin de știri ce conțin declarații ale unor consilieri orășenești care pleacă din PLDM. Preşedintele de raion, reprezentant al PDM, a refuzat să comenteze de ce aceste declaraţii politice sunt plasate pe site-ul Consiliului Raional. Iurii Garas a refuzat să ne ofere o copie a declarației de avere chiar și atunci când am solicitat documentul.

15 noiembrie 2015
1183
Arhiva

Masa rotundă: ”ANI: Alegerile vin și trec, iar probleme...

28 februarie 2019
866
Arhiva

DECLARAŢIE. Iniţiativa Civică pentru Integritate în Se...

Iniţiativa Civică pentru Integritate în Serviciul Public (ICISP) îşi exprimă îngrijorarea în legătură cu faptul că Guvernul demisionar al Republicii Moldova nu a aprobat la ultima sa şedinţă proiectele de legi privind reformarea sistemului naţional de integritate (proiectul de Lege cu privire la declararea averii şi intereselor personale, proiectul de Lege cu privire la Centrul Naţional de Integritate şi proiectul de Lege cu privire la modificarea şi completarea unor acte legislative).

17 iunie 2015
558
Arhiva

ATENŢIE! Webinarii la tema transparenței în procesul de...

Alianța pentru o Românie Curată și Inițiativa Civică pentru Integritate în Serviciul Public din Republica Moldova vă invită să beneficiați de oportunitatea de a vă instrui, în cadrul a două webinarii consecutive, în privința aplicării prevederilor Legii 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică (România), respectiv Legii 239/2008 privind transparența în procesul decizional (Republica Moldova). Legile dedicate transparenței decizionale sunt mai puțin cunoscute și aplicate, atât în România, cât și în Republica Moldova, dar acestea fac parte din pachetul de legi de care dispune societatea civilă, cu ajutorul cărora cetățenii simpli pot contribui la îmbunătățirea cadrului legislativ.

11 ianuarie 2016
605